fredag 16 september 2011

Allyawan feat. Chris Minha - Förändringar (Changes) LYRICS

Innan letssingit.com lägger upp texten så lägger jag upp den här för er som velat ha den!
Btw så vet jag att min svenska kan verka konstig för många men för dom ifrån mina trakter är detta helt normalt sätt att prata haha.. jag uppskattar all kärlek denna låten fått och glöm inte R.I.P TUPAC!

(Allyawan) Vers 1:

Jag ser ingen förändring och jag frågar mig själv/
är jag tillräckligt hungrig för o vilja råna mig själv?/
trött på att vara fattig, ännu mer blatte/
magen kurrar, så jag robbar trakten på natten/
snuten skiter väl i oss vi har sett det/
skjuter svartskalle (baff) han e hjälte/
gör dom pundish, det e barn, vem bryr sig?/
ännu en mindre anledning till att bry sig/
provocerar brott, står och väntar/
på att du ska bråka, ta kol på din nästa/
men det är dags att slå tillbaka som Aki sa /
vi får bara hoppas aina låter Aki va/
svär jag älskar min broder/
men vi kommer ingenstans utan o dela på frodet/
vi måste göra en förändring/
se mig som en bror istället för o se mig som en främling/
det så det borde va/
tillomed Sheytan kommer låta broder va/
tänker tillbaks på soliga dar, småbarn i lek/
och sen ändras tiden men det e så det e/ (yeah)


(Chris Minha) Hook:

Det e bara så det e
Ingenting är vad det var
Det e bara så det e
(Ah yeah)


(Allyawan) Vers 2:

Jag ser ingen förändring, allt jag hör e rasse-snacket/
förakt och hat, man lägger allt på blatten/
vi är under/
jag undrar vad det krävs för att det/
ska bli en bättre värld, sunt o vackert/
ta ut ondskan från folket och allt blir bra/
och håll laddet långt borta från blattebarn/
enda gången vi är chill, är när vi dödar/
men det finns nog utav gråtande mödrar/
man önskar men blir allt för bitter/
kommer aldrig se en blatte som statsminister/
inga hemligheter, bara fakta/
när anstalten du ska till är packad/
vissa saker stannar kvar/
som hur du går tillbaks till att beckna, för det finns inga andra val/
så vad ska en morsa göra/
när råden blir nåt som man inte vill höra/
ne, du vill göra nåt som passar/
så det prasslar och det e därför du hustlar/
shit till och med till barn va e det?/
"yo jag måste göra cash"/
aja, det e la så det e/ (yeah)


(Chris Minha) Hook:

Det e bara så det e
Ingenting är vad det var
Det e bara så det e
(Ah yeah)  x2


(Allyawan) Vers 3:

Det måste ske en förändring
gott folk, det är dags för oss att se till att det sker lite förändringar nu
låt oss förändra hur vi äter
låt oss förändra hur vi bor
och framför allt, låt oss förändra hur vi behandlar varandra
ni vet, det gamla sättet det funka inte, så vi måste klura ut ett nytt sätt
för alla oss att överleva

ser fortfarande ingen förändring, kan en broder få lite fred?/
inte svårt o bli skev i en fucked up verklighet/
istället för o hjälpa mig/
så vill dom kriga mot droger, kartlägga och stämpla mig/
denna skiten jag är tvungen o göra/
är bara för o leva, är tvungen o köra/
så låt mig inte fucka dig, hustla dig, passa dig, jag kan slakta dig/
så jag lärt mig o hålla mitt/
avundsjuka ögon glor när jag bollar fritt/
men säg till snuten, inte röra/
annars blir några driveby-skott, sen vi burnar/
hör dom vissla i ton, skiter i om det coolt, för jag e ingen idiot/
och så länge jag e fast här så tar jag plats här
kan inte ta någon rast här/
för en dag kommer hämnden ikapp här/
nån snubbe jag dabba, jag minns fan knappt när/
och han säger: "nu ska du få se" (ra-ta-ta-ta-tat) det e så det e/ (yeah)


(Chris Minha) Hook:

Det e bara så det e
Ingenting är vad det var
Det e bara så det e
(Ah yeah)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar